Wednesday, June 7, 2017

::: رمضان مُبارک کے بارے میں بطورء حدیث بہت ہی مشہور بات جو حدیث نہیں ہے :::


::: رمضان مُبارک کے بارے میں  بطورء حدیث بہت ہی مشہور بات  جو حدیث  نہیں ہے :::
أَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ مِنْ هَمْزِهِ وَنَفْخِهِ وَنَفْثِهِ
بِسمِ اللَّہ ،و السَّلامُ عَلیَ مَن اتَّبَع َالھُدیٰ و سَلکَ عَلیَ مَسلکِ النَّبیِّ الھُدیٰ مُحمدٍ صَلی اللہُ علیہِ وعَلیَ آلہِ وسلَّمَ ، و قَد خَابَ مَن یُشاقِقِ الرَّسُولَ بَعدَ أَن تَبیَّنَ لہُ الھُدیٰ ، و اتَّبَعَ ھَواہُ فقدوَقعَ فی ضَلالٍ بعیدٍ:::میں  شیطان مردُود(یعنی اللہ کی رحمت سے دُھتکارے ہوئے)کے ڈالے ہوئے جُنون،اور اُس کے دِیے ہوئے تکبر، اور اُس کے (خیالات و افکار پر مبنی)اَشعار سے، سب کچھ سننے والے ، اور سب کچھ کا عِلم رکھنے والے اللہ کی پناہ طلب کرتا ہوں،
شروع اللہ کے نام سے ، اورسلامتی ہو اُس شخص  پر جس نے ہدایت کی پیروی کی ، اور ہدایت لانے والے نبی محمد صلی اللہ علیہ وعلی آلہ وسلم کی راہ پر چلا ، اور یقینا وہ شخص تباہ ہوا جس نے رسول کو الگ کیا ، بعد اِس کے کہ اُس کے لیے ہدایت واضح کر دی گئی اور(لیکن اُس شخص نے)اپنے نفس  کی خواہشات کی پیروی کی پس بہت دُور کی گمراہی میں جا پڑا ۔
السلامُ علیکُم و رحمۃُ اللہ و برکاتہُ ،
رمضان مُبارک کی فضیلت میں ایک بات  بہت مشہور ہو چکی ہے ، اور بلا دریغ  مختلف ذرائع ابلاغ میں بطورء حدیث  نشر کی جاتی ہے ، جبکہ یہ بطور حدیث ثابت نہیں ،
وہ بات درج ذیل ہے (((رمضان  کا پہلا حصہ(عشرہ) رحمت ہے ، درمیانی حصہ (دُوسرا عشرہ) بخشش ہے، اور تِیسرا حصہ (عشرہ) جہنم سے نجات ہے  )))
یہ بات دو مختلف روایات میں منقول ہے ،  اِن دونوں روایات کو اِمام البانی رحمہُ اللہ نے  "مُنکر " قرار دِیا ہے ، یہ روایات درج ذیل ہیں :::
::: (1) :::  (((أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ، وَأَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ، وَآخِرُهُ عِتْقٌ مِنَ النَّارِ:::  اِس   کا (یعنی رمضان کا )پہلا حصہ(عشرہ) رحمت ہے ، درمیانی حصہ (دُوسرا عشرہ) بخشش ہے، اور تِیسرا حصہ (عشرہ) جہنم سے نجات ہے  )))
یہ روایت ایک دو اِلفاظ کے فرق کے ساتھ  صحیح ابن خزیمہ، شُعب الاِیمان  للبیھقی، تفسیر الوسیط للواحدی، الآمالی للمحاملی ،  میں منقول ہے ،
سب ہی کی سند میں علی بن زید بن جُدعان نامی ایسا راوی ہے جِسے محدثین کرام رحمہم اللہ نے ناقابل اعتماد ، ناقابل حُجت قرار دِیا ہے ،  لہذا یہ روایت حدیثء رسول کے طور پر قابل قبول نہیں،
::: (2) :::  (((أَوَّلُ شھرِ رمضانَ رَحْمَةٌ، وَأَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ، وَآخِرُهُ عِتْقٌ مِنَ النَّارِ:::  رمضان    کا (یعنی رمضان کا )پہلا حصہ(عشرہ) رحمت ہے ، درمیانی حصہ (دُوسرا عشرہ) بخشش ہے، اور تِیسرا حصہ (عشرہ) جہنم سے نجات ہے  )))،
اِس روایت کی سند میں "سلام  بن سوار "اور "مسلمۃ بن الصلت " نامی دو ایسے راوی ہیں جِن میں سے پہلے کو امام ابن عدی رحمہُ نے"منکر الحدیث ، یعنی ، جِس کی روایت منکر ہوتی ہے" قرار دِیا ہے ، اور ،
دُوسرے  کو اِمام ابو حاتم رحمہُ اللہ نے "متروک الحدیث، یعنی جِس کی حدیث کو ترک کیا جاتا ہے " قرار دِیا ہے ،  پس یہ روایت بھی بطورء حدیث قابل قبول نہیں،
اِسی طرح کچھ دُعاؤں کو رمضان کے عشروں کے لیے مخصوص کر کے پھیلایا جاتا ہے ، جبکہ کِسی بھی صحیح حدیث شریف میں سوائے لیلۃ القدر کی دُعاء کے ،  رمضان کے کِسی بھی اور وقت یا حصے کے لیے کوئی  مخصوص دُعاء نہیں ملتی ۔    
رمضان شریف کے بہت سے صحیح ثابت شدہ فضائل ہیں ، اُنہیں جانیے ، سیکھیے اور نشر کیجیے ،
کِسی بھی قول یا فعل کو  رسول اللہ صلی اللہ علیہ وعلی آلہ وسلم کی ذات پاک سے منسوب کرنے  سے پہلے اُس کی چھان بین کیجے ، اگر خود نہیں کر سکتے تو اُن لوگوں سے پوچھیے جنہیں اللہ تعالیٰ نے اِس کی توفیق عطاء کر رکھی ہو ، 
یاد رکھیے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وعلی آلہ وسلم سے کچھ بھی بلا تصدیق منسوب کرنے کا انجام جہنم میں ٹھکانہ ہے :
::: رسول اللہ صلی اللہ علیہ و علی آلہ وسلم سے بلا ثبوت بلا تصدیق کچھ منسوب کرنے کا انجام:::
رمضان  مبارک کی صحیح ثابت شدہ فضیلت جاننے کے لیے :
::: ماہِ رمضان اور ہم ::: (1) ::::رمضان کے فائدے(فضیلتیں):::
والسلام علیکم۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
عین ممکن ہے کچھ صاحبان کو صِرف مذکوہ بالا معلومات کفایت نہ کرتی ہوں ، یا وہ خود اِن روایات کی اسناد کو دیکھنا سمجھنا چاہتے ہوں ، تو ایسے بھائی بہنوں کے لیے میں اِن دونوں مذکورہ بالا روایات کی تخریج بھی پیش کر رہا ہوں ،
::: پہلی روایت ::: (((أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ، وَأَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ، وَآخِرُهُ عِتْقٌ مِنَ النَّارِ:::  اِس   کا (یعنی رمضان کا )پہلا حصہ(عشرہ) رحمت ہے ، درمیانی حصہ (دُوسرا عشرہ) بخشش ہے، اور تِیسرا حصہ (عشرہ) جہنم سے نجات ہے  )))
:::::  صحیح ابن خزیمہ /حدیث /1118 کتاب  الصوم /باب 8فضائل رمضان، اور اِس کی سند درج ذیل ہے :
ثَنَا عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ السَّعْدِيُّ، ثَنَا يُوسُفُ بْنُ زِيَادٍ، ثَنَا هَمَّامُ بْنُ يَحْيَى، عَنْ عَلِيِّ بْنِ زَيْدِ بْنِ جُدْعَانَ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ، عَنْ سَلْمَانَ ،،،،،،،،،،،،،،،،،،
:::::   شُعب الاِیمان  للبیھقی/ حدیث 3608 /فضائل شھر رمضان،
و أخبرنا أبو نصر بن قتادة ثنا أبو عمرو إسماعيل بن نجيد ثنا جعفر بن محمد بن سوار أخبرني علي بن حجر
 و أخبرنا أبو سعد عبد الملك بن أبي عثمان الزاهد ثنا أبو عمرو بن جعفر بن مطر ثنا جعفر بن محمد بن نصر الحافظ ثنا علي بن حجر
 و أخبرنا أبو زكريا بن أبي إسحاق المزكى ثنا والدي قال : قرأ علي محمد بن إسحاق بن خزيمة أن علي بن حجر السعدي حدثهم ثنا يوسف بن زياد عن همام بن يحيى عن علي بن زيد بن جدعان عن سعيد بن المسيب عن سلمان الفارسي،،،،،،،،،،،،،،
 :::::   تفسیر الوسیط للواحدی/سورت بقرہ کی تفسیر میں ہے ، جلد اول، صفحہ 277حسب الشاملۃ ،
وَأَخْبَرَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ، أَخْبَرَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ نُجَيْدٍ، أَخْبَرَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَوَّا، حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ، حَدَّثَنَا يُوسُفُ بْنُ زِيَادٍ، عَنْ هَمَّامِ بْنِ يَحْيَى، عَنْ عَلِيِّ بْنِ زَيْدِ بْنِ جُدْعَانَ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ، عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ،،،،،،،،،،،،،،،،،
:::::   الآمالی للمحاملی /حدیث293،
حدثنا الحسين ثنا سعيد بن محمد بن ثواب ثنا عبد العزيز بن عبد الله الجدعاني ثنا سعيد بن ابي عروبة عن علي بن زيد عن سعيد بن المسيب  عن سلمان الفارسي،،،،،،،،،
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
::: دُوسری روایت ::: (((أَوَّلُ شھرِ رمضانَ رَحْمَةٌ، وَأَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ، وَآخِرُهُ عِتْقٌ مِنَ النَّارِ:::  رمضان    کا (یعنی رمضان کا )پہلا حصہ(عشرہ) رحمت ہے ، درمیانی حصہ (دُوسرا عشرہ) بخشش ہے، اور تِیسرا حصہ (عشرہ) جہنم سے نجات ہے  )))،
:::::   ترتيب الأمالي الخميسية للشجري/حدیث/1236 فِي فَضْلِ الصَّوْمِ وَفَضْلِ صِيَامِ شَهْرِ رَمَضَانَ وَمَا يَتَّصِلُ بِذَلِكَ ۔۔۔۔۔۔  أَخْبَرَنَا أَبُو طَاهِرٍ عَبْدُ الْكَرِيمِ بْنُ عَبْدِ الْوَاحِدِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْحَسْنَابَاذِيُّ مَكْشُوفُ الرَّأْسِ، شَيْخُ الصُّوفِيَّةِ بِأَصْفَهَانَ، قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْن إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَلِيِّ بْنِ عَاصِمِ بْنِ الْمُقْرِيِّ بِانْتِقَا أَبِي نُعَيْمٍ الْحَافِظُ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عُمَارَةَ، قَالَ: حَدَّثَنَا سَلَّامُ بْنُ سَوَّارٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا مَسْلَمَةُ بْنُ الصَّلْتِ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ،،،،،،،،،،،،،،،،،،
:::::   الضعفاء الکبیر للعقیلی/حدیث /750 فی ترجمۃ سلام بن سوار عن مسلمة بن الصلت ، عن الزهري ، شامي ، ،،،،، و قال ،،،،،، حديثه غير محفوظ ، ولا أصل له من حديث الزهري ولا غيره،
 ۔۔۔۔حدثنا أحمد بن داود قال : حدثنا هشام بن عمار قال : حدثنا سلام بن سوار قال : حدثنا مسلمة بن الصلت ، عن الزهري ، عن أبي سلمة ، عن أبي هريرة ،،،،،،،،،،
:::::  مشيخة أبي طاهر ابن أبي الصقر/حدیث  /16۔۔۔۔۔ حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ حَدَّثَنَا سَلَّامُ بْنُ سُوَارٍ حَدَّثَنَا مَسْلِمَةُ بْنُ الصَّلْتِ عَنِ الزُّهْرِيِّ عَنْ أَبِي سَلَمَةَ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ،،،،،،
:::::  موضح أوهام الجمع والتفريق للامام ابو بکر الخطیب البغدادی /مجلد / 2صفحۃ 149،،،،،، حدثنا هشام بن عمار حدثنا سلام بن سوار عن سلمة بن الصلت عن الزهري عن أبي سلمة عن أبي هريرة  ،،،،،،،،،،
و سند آخر ،،،،،،،،،،،، حدثنا أبو العباس الأعمى الدمشقي حدثنا مسلم بن الصلت البصري كذا رواه لنا الطرازي وهو مسلمة بن الصلت عن سعيد بن المسيب عن أبي هريرة رضي الله عنه ،،،،،،،،،،،،
::::: تاریخ دمشق لابن عساکر /حدیث 14227 /،،،،،  أخبرنا أبو محمد أيضا، ثنا أبو بكر أحمد بن علي الخطيب- إملاء- أنا أبو الحسن علي بن الحسن الطرازي بنيسابور، نا أبو حامد أحمد بن علي بن الحسن بن حسويه المزي، نا أبو الأزهر أحمد بن أزهر، نا أبو العباس الأعمى الدمشقي، نا مسلم بن الصلت- كذا قال الطرازي: وإنما هو سلمة بن الصلت- البصري، عن الزهري، عن سعيد بن المسيّب، عن أبي هريرة ،،،،،،،،،،،
اِس دُوسری روایت کی کوئی اور ایسی سند میسر نہیں جس میں یہ دونوں ، یا اِن دونوں میں سے کوئی ایک راوی نہ ہو ، لہذا اِس روایت کے صحیح ہونے کی کوئی گنجائش نہیں نکلتی ،
رمضان شریف کے صحیح فضائل جاننے اور اُنہیں اپنے مُسلمان بھائی بہنوں تک پہنچانے کے لیے اُس ربط کی زیارت ضرور کیجیے جو اُوپر لکھا گیا ہے ،
اللہ عزّ و جلّ ہمیں اُس کا دِین اُس کی رضا کے مُطابق سمجھنے ، اپنانے اور اُسی پر عمل پیرا رہنے کی توفیق عطاء فرمائے ،
 والسلام علیکم، طلب گارء دُعا ء ، آپ کا بھائی ، عادِل سُہیل ظفر ۔
تاریخ کتابت : 02/09/1438ہجری،بمُطابق ، 28/05/2017عیسوئی ۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
مضمون کا برقی نسخہ درج ذیل ربط پر میسر ہے :
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

0 comments:

اگر ممکن ہے تو اپنا تبصرہ تحریر کریں

اہم اطلاع :- غیر متعلق,غیر اخلاقی اور ذاتیات پر مبنی تبصرہ سے پرہیز کیجئے, مصنف ایسا تبصرہ حذف کرنے کا حق رکھتا ہے نیز مصنف کا مبصر کی رائے سے متفق ہونا ضروری نہیں۔